Kristendomskundskab

Læringsaktiviteter i Kristendomskundskab.

Besøg en folkekirke

Den danske Folkekirkes ritualer (ved dåb, konfirmation, bryllup, begravelse, gudstjeneste). Højtider som jul, påske og pinse m.m. Kirkens bygning og historie. Andet kan aftales.

Booking:

Kontakt præsterne i Opstandelseskirken, Herstedvester Kirke, Herstedøster Kirke.

Se endvidere tilbud fra Folkekirkens Skoletjeneste på dette link:  www.fsrh.dk

Kort beskrivelse af aktiviteten: Besøg Nasrat Djahan moskeen i Hvidovre

Kort rundvisning af moskeen – dens arkitektur og anvendelse. Oplæg om et emne efter aftale med lærer. Spørgsmål fra eleverne (ikke begrænset til oplægget). Lidt forfriskninger (saftevand/te/kaffe mm.)

Varighed:

1,5 – 2 timer (det kan dog tilpasses efter behov – både kortere og længere)

Booking:

Ingen decideret tidsfrist – hvis der er ledigt, er man velkommen. Det anbefales dog at rette henvendelse min. 1-2 uger før (men også gerne tidligere).