Kristendomskundskab

Læringsaktiviteter i kristendomskundskab

Besøg en folkekirke

Den danske Folkekirkes ritualer (ved dåb, konfirmation, bryllup, begravelse, gudstjeneste). Højtider som jul, påske og pinse m.m. Kirkens bygning og historie. Andet kan aftales.

Booking:
    Kontakt præsterne i Opstandelseskirken, Herstedvester Kirke, Herstedøster Kirke.
    Se endvidere tilbud fra Folkekirkens Skoletjeneste på dette link:  www.fsrh.dk

Kort beskrivelse af aktiviteten: Besøg Nasrat Djahan moskeen i Hvidovre

Kort rundvisning af moskeen – dens arkitektur og anvendelse. Oplæg om et emne efter aftale med lærer. Spørgsmål fra eleverne (ikke begrænset til oplægget). Lidt forfriskninger (saftevand/te/kaffe mm.)

Varighed: 1,5 – 2 timer (det kan dog tilpasses efter behov – både kortere og længere)
    Booking: Ingen decideret tidsfrist – hvis der er ledigt, er man velkommen. Det anbefales dog at rette henvendelse min. 1-2 uger før (men også gerne tidligere).

Vikingebros skoletjeneste

Vikingebros skoletjeneste udbyder en lang række forskellige undervisningsforløb inden for både natur- og kulturformidling. Skoletjenesten består af kvalificeret og uddannet personale fra Vikingelandsbyen og Kroppedal Museum, der har over 20 års erfaring med undervisningsforløb til grundskolen.
    Alle undervisningsforløb er gratis.
    Læs mere på hjemmesiden link Vikingebros hjemmeside